keskiviikko 12. elokuuta 2015

Rutiinejen etsimistä

Tästä paikasta on tullut mulle jo sen verran koti, että mulla alkaa olla rutiineja täällä. Ulkomailla matkustamisen ja asumisen suurin ero on just siinä, että asumisessa se arki tulee vastaan. Totta kai täällä on edelleen koko ajan paljon uutta ja jännää, mutta kyllä mä elän täällä ihan normaalia arkea. Työpäivät syö suuren ajan mun elämästä täällä, mikä on sama juttu asui sitten missä tahansa. Töissäkin mulla alkaa olla jo rutiineja. Joka päivä kohtaan edelleen uusia juttuja ja opin uutta, mutta jotain rutiinejakin on ehtinyt jo muodostua. 

Mun lempirutiiniksi on muodostunut lenkkeily. Suomessakin tykkäsin kyllä lenkkeillä, mutta nyt mä oon taas innostunut siitä ihan uudella tavalla. Mä olen suorastaan koukuttunut tuolla läheisillä luontopoluilla juoksemiseen. Mun on pakko päästä sinne joka päivä ja saan siitä niin paljon virtaa. Ihanaa, että tossa noin lähellä on noin upeat lenkkeilymahdollisuudet. Otin taas muutaman kuvan sieltä kun hevoset oli laitumella ja mä vaan nautin! 


Tapasin eilen ensimmäistä kertaa hotellinjohtajan. Hän on ruotsalainen ja asuu Ruotsissa, joten ei aina ole täällä paikalla. Ollaan keskusteltu puhelimessa monta kertaa, mutta tapaaminen jännitti mua tosi paljon. Hän kuitenkin oli oikein mukava ja tsemppasi mua kovasti. Oon vaan niin mielettömän kiitollinen tästä mahdollisuudesta, jonka oon saanut. 

Aika menee niin vauhdilla eteenpäin. Tänään on mun toinen vapaapäivä putkeen ja oon ottanut vaan ihan rennosti: nähnyt kavereita, soitellut ja Skypetellyt Suomeen, lenkkeillyt ja nukkunut. Eilen kävin brunssilla tanskalaisen ystäväni kanssa. Käytiin Mad & Kaffe -nimisessä paikassa. Olin käynyt siellä kerran aiemminkin jääkahveilla, jotka oli muuten superhyviä! Aamupala/brunssisysteemi siellä on nerokas. Meille tuotiin listat, joissa oli paljon eri vaihtoehtoja: leipää, jogurttia, kananmunia ja munakasta, hedelmiä, avokadoa, juustoa, makkaraa, kanelipullaa, muffinssia jne! Listalta sai valita rastittamalla mitä halusi tilata. Komponentteja sai valita 3, 5 tai 7. Me otettiin molemmat maksimit, koska haluttiin vaan maistaa kaikkea. :D En voi muuta kuin suositella kyseistä paikkaa! Aivan superhyvä brunssi. Menen takuulla uudelleenkin. 



Mun kämppäkin alkaa löytää muotoaan pikkuhiljaa. Tää kämppä oli valmiiksi kalustettu, mutta oon hommannut tänne kaikenlaista pientä. Pakollinen IKEA-reissukin heitettiin viime viikolla. Oon saanut tänne myös tosi paljon ilmaseksi kaikkea. Mun työkaveri muutti juuri tänään tavaransa Ruotsista tänne, joten sain häneltä vaikka mitä pientä keittiötavaraa, pienen lipaston, pari tuolia lisää jne. Vastavuoroisesti olin tänään auttamassa häntä muuttokuorman purkamisessa ja kantamisessa. Tuntuisi jotenkin turhalta ostaa kaikki alusta alkaen tai ajaa muuttokuormaa tänne, koska olen nyt alustavasti sopinut olevani täällä vain tämän kolme kuukautta. Kannattaa vaan pitää silmät ja korvat auki niin voi saada kaikenlaista käytettyä. Perjantaina olen menossa hakemaan käytettyjä mattoja yhdeltä suomalaiselta naiselta. Jospa sitten mulla alkaisi olla kaikki tarpeellinen täällä. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti