Kööpenhaminassa on ollut koko viikon ihanan kesäistä. Koko kesän täällä on ollut kylmää ja sateista, mutta nyt kesä on saapunut. Niin kuulemma Suomeenkin. Nautitaan siitä nyt! Mä olen ottanut ilon irti aurinkoisista päivistä, vaikka olenkin ollut lähes joka päivä töissä. Mulla on käynyt ihan mieletön tuuri tän kämpän sijainnin suhteen. Tossa aivan mun kämpän vieressä sijaitsee sellanen metsäalue, Amagerfælled, jossa menee aivan ihania lenkkipolkuja ympäriinsä. Mä olen lähes joka aamu käynyt siellä juoksemassa tai kävelemässä ja nauttinut auringosta. Suomalaisena on vaan tottunut siihen, että luonto on ihan lähellä ja on ollut ilo huomata, että täälläkin on! Tässä muutama kuva mun tämänaamuiselta lenkiltä.



Perjantaina näin kahta tanskalaista tyttöä, joihin tutustuin Vancouverissa. Ollaan enemmän ja vähemmän pidetty yhteyttä näiden vuosien aikana. Mutta aina kun on nähty, tuntuu, että homma jatkuu siitä mihin on viimeksi jääty. Oltiin Kaffekalaset-nimisessä paikassa keskustassa. Paikka oli pieni sekä tunnelmallinen ja lisäksi täynnä paikallisia. Juotiin hyvää olutta ja rupateltiin monta tuntia. Ihania tyttöjä! Kovasti suunniteltiin kaikkea mun päänmenoksi. Eniten innostuin ideasta lähteä pienelle roadtripille Tanskan ympäri. Olisi kiva nähdä muitakin kaupunkeja nyt kun täällä kerran ollaan. Toivottavasti suunnitelma toteutuu!
Töissä on mennyt tosi hyvin. Mä oon oppinut ihan valtavan paljon jo tähän mennessä. Totta kai koko ajan tulee uutta opittavaa, mutta se on vaan kivaa. Mun kollegat on kaikki olleet todella vastaanottavaisia ja avuliaita. Mut on otettu ihan sairaan hyvin vastaan, vaikka ruotsi ei olekaan mitenkään sujuvasti hallussa. Joka päivä kuitenkin paremmin. Oon niin kiitollinen, että mun kollegoilla riittää kärsivällisyyttä silloinkin kun pyydän varmaan kymmenennen kerran toistamaan jotain. Huomenna mulla olisi viides iltavuoro putkeen. Sen jälkeen olisi tiedossa muutama vapaapäivä.
Kööpenhaminassa tapahtuu koko ajan jotain! Ison kaupungin plussia ehdottomasti! Viikko sitten sunnuntaina oltiin Stella Polaris-nimisessä tapahtumassa Frederiksbergissä. Istuttiin siellä nurtsilla kaikkien muiden tuhansien kanssa ja nautittiin hyvästä musiikista. Tänä viikonloppuna oli sellainen Kulturhavn-niminen tapahtuma. Tossa mun lähellä Islands Bryggellä oli livemusiikkia ja kaikenlaista häppeninkiä. Eilen illalla siellä oli upeet ilotulitukset, joita seurasin mun parvekkeelta. En jaksanut töiden jälkeen enää lähteä itse tapahtumaan, mutta onneksi pääsin ainakin nauttimaan ilotulituksista.
Tässäpä lyhyet kuulumiset. Palaan astialle kun olen vapailla. Godnat!
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti